woensdag 23 april 2008

Ik zal Mij tot u wenden

Leviticus 26:9
En Ik zal Mij tot u wenden, u vruchtbaar doen zijn en u talrijk maken, en Ik zal mijn verbond met u bevestigen.”

God zal zich tot ons wenden, dus niet andersom. Al het goede begint bij God, want Hij is goed en zijn goedheid duurt tot in eeuwigheid. Het goede nieuws is dat God ons heeft gezocht. Het was in een periode dat we Hem niet eens kenden, dat Hij ons zocht en zich over ons ontfermde. Toen wij nog niet geboren waren en nog geen fouten hadden gemaakt, zorgde Hij al voor een oplossing voor ons leven. ‘Ik zal mij tot u wenden’, houdt zoveel liefde in, zoveel oprechte bewogenheid. Het is geen dreigement, maar een liefdesverklaring.

Gebed: “Lieve Heer, ik ben zo blij met uw liefde; en dat u zich helemaal naar mij toewendt, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten