zaterdag 26 april 2008

Ik zal mijn verbond met u bevestigen

Leviticus 26:9
“En Ik zal Mij tot u wenden, u vruchtbaar doen zijn en u talrijk maken, en Ik zal mijn verbond met u bevestigen.”

Wij hebben een nieuw verbond in Christus. Het is een genadeverbond waaraan we door geloof deel hebben. De verbondssluiting vond plaats aan het kruis van Golgotha. Al het onze werd het Zijne en al het Zijne werd het onze. Het is geen werkverbond, dus niet voor wat hoort wat. God heeft ons rechtvaardig verklaard, niet door ons gedrag, maar door het offer van Christus. Daarom is de zegen van het verbond ons deel volgens Gods recht. De enige voorwaarde die Hij stelt is geloof. Als wij als rechtvaardigen (zijn we dus) uit geloof leven, zal God de zegeningen van het verbond vrijzetten in ons leven. Zo wordt het verbond bevestigd.

Gebed: “Trouwe Vader, openbaar mij meer over de zegen die ik in Christus heb ontvangen, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten