donderdag 17 april 2008

Ik zal u geenszins begeven

Hebreeën 13:5
"Laat uw wijze van doen onbaatzuchtig zijn, weest tevreden met wat gij hebt. Want Hij heeft gezegd: Ik zal u geenszins begeven, Ik zal u geenszins verlaten."

Wees onbaatzuchtig en wees daarin niet bang dat je tekort zult komen. Wie geeft wordt niet armer, want God voorziet. Hij is onvoorstelbaar rijk en Hij laat je daar graag in delen. Sterker nog, al het Zijne is ook jouw bezit. De tekst uit Hebreeën leert dat God sterk genoeg is, Hij zal niet breken of stukgaan. Hij zal je niet begeven, dat wil zeggen dat Hij je nooit zal wegsturen, omdat je teveel van Hem vraagt. Je kunt Hem niet in moeilijkheden brengen, omdat je doet wat Hij je zegt. Leer maar dat Hij je draagt, wanneer je onbaatzuchtig bent en op het belang van de ander uit. Wanneer je handelt uit bewogenheid en de ander gunt wat je zelf hebt, dan geniet God van je, want dan handel je uit geloof, dan zul je tegelijk Zijn kracht ervaren. Hij zal je niet afwijzen of wegsturen, maar je steunen en dragen.

Gebed: “Here Jezus, dank u dat u mij nooit afwijst of wegstuurt als ik op u vertrouw, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten