vrijdag 18 april 2008

Ik zal u geenszins verlaten

Hebreeën 13:5
"Laat uw wijze van doen onbaatzuchtig zijn, weest tevreden met wat gij hebt. Want Hij heeft gezegd: Ik zal u geenszins begeven, Ik zal u geenszins verlaten."

God verlaat U nooit. Hij helpt je, Hij draagt je, Hij ondersteunt je. Hij leert je onbaatzuchtig te zijn. Hij leert je tevreden te zijn, omdat je niet zult verarmen als je weggeeft. Hij leert je dat Hij je niet zal begeven en Hij belooft je dat Hij je niet zal verlaten. God verlaat je nooit. Veel mensen denken dat dat van hun gedrag afhangt, maar dat is absolute onzin. God verlaat je nooit, omdat Hij veel te veel van je houdt. Hij heeft er alles voor over gehad om je te verlossen en terug te kopen uit de macht van de zonde. Je bent nu voor eeuwig de Zijne. Al het Zijne is het jouwe. Je kunt een totaal ander mens worden, niet langer zelfgericht en angstig, maar weggevend en tevreden, want God is je voorziener, je helper, je vriend, je Vader en Hij verlaat je helemaal nooit.

Gebed: “Vader, ik dank u, voor uw belofte dat u mij nooit zult verlaten, dank u voor uw trouw, dank u voor uw liefde, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten