maandag 21 april 2008

Ik zal u redden

Psalm 50:15
"Roep Mij aan ten dage der benauwdheid, Ik zal u redden en gij zult Mij eren."

Zie je het staan? Ik zal u redden. Geen uitgebreide handleiding, geen handboek voor de soldaat, maar een betrouwbare belofte. In welke benauwdheid we ook terecht komen, Hij zal ons redden. Veel mensen twijfelen aan deze belofte omdat ze zichzelf niet goed genoeg vinden, maar daar gaat het helemaal niet om. God redt niet omdat we goed genoeg zijn, integendeel. Hij is goed genoeg en dat is de reden dat we de belofte kunnen omarmen. Zijn genade en liefde, Zijn vergeving en uitredding komen rechtstreeks uit Zijn hart, omdat Hij zoveel van ons houdt.

Gebed: “Heer, leer me toch af, om te denken dat ik iets moet verdienen voor ik het krijg, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten