woensdag 16 april 2008

Weest tevreden met wat gij hebt

Hebreeën 13:5 Laat uw wijze van doen onbaatzuchtig zijn, weest tevreden met wat gij hebt. Want Hij heeft gezegd: Ik zal u geenszins begeven, Ik zal u geenszins verlaten.

Om onbaatzuchtig te zijn, moet je de overtuiging hebben dat God ervoor zorgt, dat het jou aan niets zal ontbreken. Wees tevreden met wat je hebt, wil niet zeggen dat je maar genoegen moet nemen met wat minder, maar juist het tegenovergestelde, je hebt meer dan genoeg aan God zelf. Alleen een houding van geloof in Gods voorziening maakt mensen onbaatzuchtig. Alleen als je weet dat God het je aan niets laat ontbreken, maakt je tevreden met wat je hebt. Wees gerust, Ik zorg ervoor, dat je niets tekort komt. Sterker nog, hoe meer je weggeeft, hoe rijker je wordt. Gods economie werkt heel anders dan de onze.

Gebed: “Heer, U bent mijn bron, mijn voorziener, leer mij om niet op mijn bezit te vertrouwen, maar op u, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten