dinsdag 8 april 2008

Wie tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen

Johannes 6:37
"Wie tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen."

Jezus stuurt niemand weg. De discipelen wilden kinderen wegsturen, maar ook de menigte die brood nodig had. De Schriftgeleerden wilden Jezus wegsturen, net als de FarizeeĆ«rs. Maar Jezus, die de afdruk is van Gods wezen, stuurt niemand weg. ‘Wie tot mij komt”, zegt Hij. Dat lijkt erop dat we Hem moeten zoeken, maar de Bijbel zegt dat Hij ons eerst heeft gezocht. Hij zocht ons, zodat wij Hem gaan zoeken en Hij stuurt ons nooit weg. Bij Jezus kun je veilig komen, met al je vragen. Hij geeft je de goede antwoorden, want Hij houdt van jou. Nooit wijst Hij je terug of af, nee, Hij is gekomen om te zoeken en te behouden, niet om af te wijzen en te verwerpen.

Gebed: “Lieve Heer Jezus, uw liefde voor mij is hartverwarmend, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten