dinsdag 27 mei 2008

En Ik geef hun eeuwig leven

Johannes 10:28
"En Ik geef hun eeuwig leven en zij zullen voorzeker niet verloren gaan in eeuwigheid en niemand zal ze uit mijn hand roven."

De Heer heeft het hier over zijn schapen. Ik geef ze eeuwig leven, zegt Hij. Eeuwig leven, met de nadruk op leven. Leven is volgens Jezus hetzelfde als het kennen van God. Kennen op een intieme wijze, zoals man en vrouw met elkaar zijn verbonden, dat is leven. Jezus geeft zijn schapen dit leven, zij mogen op een intieme wijze met Hem omgaan, Hem kennen. Hij verlangt ernaar dat mensen weer gaan leven. Ze zijn al veel te lang dood geweest. Eeuwig leven is een geschenk, uit genade, door het geloof. Je kunt het niet verdienen.

Gebed: “Goede Herder, dank u voor het eeuwige leven, dank U dat ik U mag kennen, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten