dinsdag 13 mei 2008

Ik sterk u

Jesaja 41:10
"Vrees niet, want Ik ben met u; zie niet angstig rond, want Ik ben uw God. Ik sterk u, ook help Ik u, ook ondersteun Ik u met mijn heilrijke rechterhand."

De kracht die Hij ons belooft te geven. ‘Ik sterk u’ Dit is kracht in onszelf die we op dat moment nodig hebben. Als onze eigen kracht niet toereikend is, vult God die aan. Nooit zijn we op deze manier krachteloos. Paulus leerde het ook en zei: ‘Als ik zwak ben, dan ben ik machtig.’ Er zijn zoveel geheimen in het leven met God, het is zo heel anders dan we op aarde gewend zijn, dat we haast niet kunnen aanvaarden dat het waar is. Maar God is betrouwbaar en ook zijn kracht aan en in ons.

Gebed: “Vader, ik dank U voor de kracht die U geeft als mijn kracht niet toereikend is, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten