zondag 18 mei 2008

Ik zal horen, want Ik ben genadig

Exodus 22:27
"Wanneer hij tot Mij om hulp zal roepen, zal Ik horen, want Ik ben genadig."

In de omgang van mensen met elkaar gebeurt veel onrecht. We lenen en brengen niet terug, of we zeggen en doen niet. God zegt dat Hij dat merkt, vooral als mensen erdoor in de problemen komen. God zegt: ‘Ik hoor ze roepen en zal ze helpen, want Ik ben genadig.’ In geestelijke zin heeft de boze ons beroofd en ons zeer benadeeld. Ook op dat geroep reageert God. Als we gebrekkig zijn of tekorten hebben, als we verzwakt zijn of ongezond, God heeft ons hulpgeroep gehoord en is ons genadig geweest. De Here Jezus heeft ons alles gegeven wat van Hem was. Al zijn rijdom voor onze armoede, al zijn kracht voor onze zwakheid, al zijn rechtvaardigheid voor onze zonden, al zijn zegen voor onze vloeken.

Gebed: “Genadige Vader, dank U dat U ons verhoord hebt, zelfs voordat we riepen, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten