maandag 26 mei 2008

Koningen zullen uit u voortkomen

Genesis 17:6
"Ik zal u uitermate vruchtbaar maken en u tot volken stellen, en koningen zullen uit u voortkomen."

God laat aan Abraham weten dat hij volken zal voortbrengen en dat er koningen bij zullen zijn. God heeft het over het nageslacht van Abraham en over de verre toekomst. God kent de toekomst even goed als het verleden. Daarom zijn Zijn beloftes betrouwbaar. God weet al dat het zo zal zijn. “Koningen zullen uit u voortkomen”, spreekt God. De grootste van alle koningen is Jezus, maar ook het hele geslacht van David en Saul zijn nakomelingen van Abraham. Gods beloften hebben altijd te maken met Gods eeuwige plan met de schepping. Ons leven staat niet op zichzelf, God geeft het een plaats in Zijn plan.

Gebed: “Vader, leer mij om verder te kijken dan alleen mijn leven en mijn situatie, leer mij de werkelijkheid te zien vanuit Uw eeuwig perspectief, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten