zondag 11 mei 2008

Vrees niet, want Ik ben met u

Jesaja 41:10
"Vrees niet, want Ik ben met u; zie niet angstig rond, want Ik ben uw God. Ik sterk u, ook help Ik u, ook ondersteun Ik u met mijn heilrijke rechterhand."

Gods tegenwoordigheid. ‘Vrees niet, want Ik ben met u;’ Zijn aanwezigheid onder alle omstandigheden en op iedere plaats garandeert onze veiligheid. Je bent niet slechts in Gods nabijheid, nee, je bent in Zijn tegenwoordigheid, dat wil zeggen, je maakt deel uit van Gods wezen. Ons leven is verborgen in Christus bij God. Ik en Hem en Hij in mij. Veel christenen beseffen hun positie bij God niet. Ze denken nog dat ze dichterbij komen door netjes te leven. De waarheid is dat we door het offer van Christus deze plaats hebben gekregen, er is geen verdienste of inspanning van ons voor nodig. Daarom zegt God: “Vrees niet.”

Gebed: “Vader, ik dank U, dat de Bijbel zo duidelijk is over onze plaats bij U, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten