maandag 23 juni 2008

Die in de dalen en op de bergen ontspringen

Deuteronomium 8:7
"Want de HERE, uw God, brengt u in een goed land, een land van beken, bronnen en wateren, die in de dalen en op de bergen ontspringen;"

God belooft een goed land, met overal allerlei soorten water. Ze ontspringen op de bergen en in de dalen. Dat is opmerkelijk, want het betekent dat God je altijd en overal kan verfrissen. Of je nu een berg- of een dalervaring hebt. Een oud lied zegt: Op bergen en in dalen, ja, overal is God. Zo is het. God kent ons, Hij weet dat we soms in een dal kunnen zijn. Maar zelfs al ga ik door een dal, ik vrees geen kwaad, want Gij zijt bij mij, schreef David, maar het had ook ons lied kunnen zijn. Een goede God, brengt ons in een goed land en ondanks onze ervaringen en gevoelens worden we overal omringd door goedheid en genade.

Gebed: “Dank U, Vader, dat U overal bij me bent om me te verfrissen en te laven, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten