dinsdag 26 augustus 2008

Dan zal ik ten volle kennen, zoals ik zelf gekend ben

1Corintiƫrs 13:12
"Nu ken ik onvolkomen, maar dan zal ik ten volle kennen, zoals ik zelf gekend ben."

Eeuwig leven is dat we God leren kennen. Paulus schrijft over zijn verlangen Hem te kennen en de kracht van Zijn opstanding. Ons kennen is nu nog onvolkomen, we begrijpen veel nog niet, maar een ding weten we: we zijn rechtvaardig voor God door het offer van Jezus Christus. De genade van God heeft dat zo beslist. Ons enige doel in dit leven is Hem beter te leren kennen. Dat is groeien in geloof. Hoe beter ik Hem ken, hoe beter ik kan reageren op de dagelijkse situaties. Andersom mag ik weten dat God mij door en door kent. Voor hem zijn er geen verrassingen of tegenvallers. Hij kent mij en Zijn liefde gaat naar mij uit.

Gebed: “Vader, ik wil U kennen zoals U mij kent, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten