vrijdag 12 september 2008

Ik zal hun zonde niet meer gedenken

Jeremia 31:34
"Dan zullen zij niet meer een ieder zijn naaste en een ieder zijn broeder leren: Kent de HERE: want zij allen zullen Mij kennen, van de kleinste tot de grootste onder hen, luidt het woord des HEREN, want Ik zal hun ongerechtigheid vergeven en hun zonde niet meer gedenken."

God kennen, dat is eeuwig leven, legde de Here Jezus uit. God doet er alles aan om zich te laten kennen. De grootste obstakels die dat kennen in de weg stonden zijn opgeruimd. Iedereen zal Mij kennen, vertelt God, van de kleinste tot de grootste, want… Ik zal hun ongerechtigheid vergeven en HUN ZONDE NIET MEER GEDENKEN!!!! Dat is het evangelie. De zonde is voorgoed weggedaan, er is geen afstand meer tussen de mens en God. De scheidsmuur is weggebroken, de voorhang gescheurd. De weg naar Gods hart is open. Iedereen mag Hem kennen. Voor wie gelooft bestaat geen zonde meer, geen oordeel meer, alleen maar genade, vergeving, verzoening, aanneming, omarming. God kennen, van hart tot hart, zonder veroordeling, dat is wat God aanbiedt, dat is wat Hij wil.

Gebed: “Vader, help ons, om een juist beeld van U te schetsen, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten