zaterdag 11 oktober 2008

Dan zal ook mijn hart zich verheugen

Spreuken 23:15
"Mijn zoon, indien uw hart wijs is, dan zal ook mijn hart zich verheugen;"

Het hart van de mens is arglistig, zegt de Bijbel, maar diezelfde Bijbel leert ook dat we wijsheid kunnen vragen van God en dat Hij het geeft, zonder verwijt. Ergens anders staat dat Christus onze wijsheid is van Godswege. Alles bij elkaar komt het erop neer te beseffen dat we zonder Christus niet wijs zijn. Als Christus ons hart inneemt, dat wil zeggen, als we Hem meer aandacht geven dan onze zorgen en problemen, dan is dat zo wijs, dat ook Gods hart zich daarin verheugt. Het gaat altijd om Jezus, Hij is onze wijsheid en onze vreugde en niet alleen de onze, maar ook die van onze Vader.

Gebed: “Vader help mij om steeds mijn wijsheid bij Jezus te zoeken, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten