vrijdag 5 december 2008

Ik geef u een koning in mijn toorn

Hosea 13:11
"Ik geef u een koning in mijn toorn, en Ik neem hem weg in mijn verbolgenheid."

Toorn en verbolgenheid, daaruit spreekt grote emotie van God. Als ik dit vers lees, kan ik alleen maar denken aan het kruis. Daar droeg de koning die God had gegeven de toorn en verbolgenheid over de zonde. Daar kreeg de wereld haar Koning en werd zij bevrijd van schuld. Onze Koning droeg Gods toorn voor onze vrede. Hij werd weggenomen, zodat wij eeuwig kunnen leven. Ja, aan het kruis werd ons een Koning gegeven, die door zijn offer, ons tot koningen heeft gemaakt. Glorie en eer aan Hem die zit op de troon, halleluja!

Gebed: “Wat een genade en wat een uitkomst, leven uit de dood, dank U, Vader, voor uw oneindige goedheid, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten