donderdag 4 december 2008

Ik zal u niet verlaten, totdat Ik gedaan heb wat Ik u heb toegezegd

Genesis 28:15 "Ik zal u niet verlaten, totdat Ik gedaan heb wat Ik u heb toegezegd."

Wat een prachtige belofte voor een zondig mens, een bedrieger als Jakob. Wat een geweldige genade, niet op grond van het gedrag van Jakob, maar op grond van de trouw van God. God houdt zich aan Zijn woord. Betekent dat nu, dat Jakob kan doen wat hij wil? Nee, want God spreekt hem aan op zijn gedrag, God worstelt met Jakob maar uiteindelijk geeft hij zich gewonnen. Hij krijgt een nieuwe identiteit en een nieuwe naam. Jakob wordt IsraĆ«l, ‘God heeft de overhand’, of ‘God regeert’ betekent dat. Ieder mens mag de genade van God ontvangen en voor ieder mens is God trouw. Hij houdt zich aan zijn woord.

Gebed: “Dank u, Vader, voor uw trouw, zelfs als ik ontrouw ben, amen.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten