vrijdag 23 januari 2009

De HERE is mijn herder, mij ontbreekt niets

Palm 23:1
"De HERE is mijn herder, mij ontbreekt niets; Hij doet mij nederliggen in grazige weiden; Hij voert mij aan rustige wateren; Hij verkwikt mijn ziel. Hij leidt mij in de rechte sporen om zijns naams wil."

"Ik ben de Goede Herder”, sprak Jezus tegen zijn discipelen, “De goede herder zet zijn leven in voor zijn schapen. De dief komt niet dan om te stelen en te slachten en te verdelgen; Ik ben gekomen, opdat zij leven hebben en overvloed.” Met zo’n Herder kun je met recht zeggen: “Mij ontbreekt niets.” Dat is ook de geestelijke werkelijkheid voor elke christen. Alle hemelse zegen is ons geschonken in Christus. Het enige wat ons ontbreekt is inzicht in wat we hebben gekregen. Daarom tobben veel gelovigen nog en zoeken in zichzelf naar oplossingen. Had ik dit maar, had ik dat maar. Het geheim is dat we alles reeds bezitten in Christus. Kijk naar Hem als je wilt weten wie je bent en wat je geschonken is. Wij hebben de volheid van God in Hem. In Hem, in Hem, in Hem, dus niet in jezelf. Stop met kijken naar jezelf en begin te zien wie je Herder is. Hij doet, Hij voert, Hij verkwikt, Hij leidt, daarom ontbreekt mij niets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten