vrijdag 16 januari 2009

Gij geeft mijn ziel niet prijs aan het dodenrijk

Psalm16:10
"Ik stel mij de HERE bestendig voor ogen; omdat Hij aan mijn rechterhand staat, wankel ik niet. Daarom verheugt zich mijn hart en juicht mijn ziel, zelfs mijn vlees zal in veiligheid wonen; want Gij geeft mijn ziel niet prijs aan het dodenrijk, noch laat Gij uw gunstgenoot de groeve zien. Gij maakt mij het pad des levens bekend; overvloed van vreugde is bij uw aangezicht, liefelijkheid is in uw rechterhand, voor eeuwig."

Dit is opnieuw een prachtige Messiaanse psalm. Hier zien we de Here Jezus op een vijandige aarde, maar Hij wankelt niet, want Zijn Vader is aan Zijn rechterhand. Hij denkt na over de naderende dood en weet zich gerustgesteld, want Gij (de Vader) geeft Zijn ziel niet prijs aan het dodenrijk. Wat moest de Heer dat vaak tegen zichzelf zeggen: Ik zal opstaan, Ik zal opstaan, Ik zal opstaan. Wat een genade dat wij deze strijd niet hebben te voeren. Wij zijn al opgestaan met Hem. Voor ons dreigt er geen dodenrijk, wij zullen leven zelfs al zijn we gestorven. De Here Jezus gaf zijn ziel prijs aan het dodenrijk, opdat wij dat nooit zouden hoeven doen. Voor ons geldt: lieflijkheid is aan Zijn rechterhand, voor eeuwig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten