zaterdag 3 januari 2009

Maar Gij, HERE, zijt een schild dat mij dekt

Psalm 3:3
"Een psalm van David, toen hij vluchtte voor zijn zoon Absalom.
O HERE, hoe talrijk zijn mijn tegenstanders; velen staan tegen mij op; velen zeggen van mij: Hij vindt geen hulp bij God.
Maar Gij, HERE, zijt een schild dat mij dekt, mijn eer, en die mijn hoofd opheft."

David op de vlucht voor talrijke tegenstanders, zoekt zijn heil bij God, de Here. Jezus doet hetzelfde als Hij alle tegenstanders voor zich ziet, duivelse machten en de toorn van God. David sterkt zich in de Here. Hij zet alles op een rij en concludeert dat God zijn beschermer is. De Here Jezus sterkt zich in de hof van Gethsémané. Wat doen wij als de tegenstanders – vijandige omstandigheden – voor ons staan? Er is maar een goede manier: spreek je vertrouwen uit in de Heer: ‘Maar Gij, HERE, zijt een schild dat mij dekt, mijn eer, en die mijn hoofd opheft.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten