woensdag 7 januari 2009

Mijn schild is bij God, die de oprechten van hart verlost;

Psalm 7:10
"De HERE richt de volken. Doe mij recht, HERE, naar mijn gerechtigheid, en naar mijn onschuld, die bij mij is. Laat de boosheid der goddelozen een einde nemen, maar bevestig Gij de rechtvaardige, Gij, die hart en nieren toetst, rechtvaardige God. Mijn schild is bij God, die de oprechten van hart verlost; "

‘Doe mij recht HERE naar mijn gerechtigheid.’ Wie anders dan de Here Jezus zou zoiets tegen God kunnen zeggen? Toen Hij naar het kruis ging met onze zonden wist Hij, dat God de Vader Hem recht zou doen. Hij vertelde van tevoren dat Hij zou opstaan uit de dood. ‘Laat de boosheid der goddelozen een einde nemen.’ Ook dat is gebeurd op Golgotha. Onze boosheid is onder Gods oordeel gebracht en heeft een einde gevonden. En de Rechtvaardige (Christus) is bevestigd door zijn opstanding uit de dood. Mijn schild is bij God die de oprechten van hart verlost. Mijn schild is God, die mij in Christus heeft verlost. Hoeveel brandende pijlen van beschuldiging en veroordeling de boze ook afschiet, geen enkele kan door dit schild mij meer treffen. Wij zijn Gods verloste kinderen geworden door het geloof in de Rechtvaardige, die al onze schuld heeft weggedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten