zaterdag 31 januari 2009

Weest sterk en uw hart zij onversaagd, gij allen, die op de HERE hoopt.

Psalm 31:24
"Hoe groot is het goed dat Gij hebt weggelegd voor wie U vrezen, dat Gij bereid hebt voor wie bij U schuilen ten aanschouwen van de mensenkinderen. Gij verbergt hen in het verborgene van uw aanschijn voor de samenscholing der mensen; Gij bergt hen in een hut voor het getwist der tongen. Geprezen zij de HERE, want Hij heeft mij wonderbare goedertierenheid betoond in de gloed der benauwdheid. Terwijl ik in mijn angst dacht: ik ben verbannen uit uw oog; hebt Gij voorwaar mijn luide smekingen gehoord, toen ik tot U riep om hulp. Hebt de HERE lief, al zijn gunstgenoten; de HERE bewaart de getrouwen, maar ruimschoots vergeldt Hij de trotsen. Weest sterk en uw hart zij onversaagd, gij allen, die op de HERE hoopt."

De Heer heeft gezegd: “In de wereld lijd je verdrukking, maar houd goede moed, Ik heb de wereld overwonnen.” Deze psalm laat iemand zien die worstelt met de omstandigheden. Een samenscholing van tegenstanders, angstige gedachten, luide smekingen, gloed der benauwdheid. Deze woorden zeggen genoeg. Maar ondanks dat is de focus op God. “Hoe groot is het goed, dat Gij hebt weggelegd voor wie U vrezen.” God verbergt ons in zijn aanschijn, dan ben je heel dichtbij Hem. De Here bewaart de getrouwen. God is genadig en goed. Hij laat zijn goedheid niet afhangen van ons gedrag. Integendeel, zelfs als we moeten worden aangespoord om sterk te zijn, om angst niet de overhand te geven, dan nog is daar Zijn eindeloze trouw. Ons hart kan onversaagd zijn, volkomen rusten in de genade van God.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten