donderdag 12 februari 2009

Doe mij recht, o God, en voer mijn rechtsgeding

Psalm 43:1
"Doe mij recht, o God, en voer mijn rechtsgeding tegen een volk zonder godsvrucht; doe mij ontkomen aan de man van bedrog en onrecht. Want Gij zijt de God mijner toevlucht; waarom verstoot Gij mij? Waarom ga ik in het zwart vanwege des vijands onderdrukking? Zend uw licht en uw waarheid; mogen die mij geleiden, mij brengen naar uw heilige bergen naar uw woningen, zodat ik kan gaan tot Gods altaar, tot de God mijner jubelende vreugde, en U love met de citer, o God, mijn God! Wat buigt gij u neder, o mijn ziel, en wat zijt gij onrustig in mij? Hoop op God, want ik zal Hem nog loven, mijn Verlosser en mijn God!"

Doe mij recht, o God. Vaak voelen we ons miskend en onrechtvaardig behandeld. We beklagen ons vanwege de ongerechtigheid van anderen. Maar daarin gaan we voorbij aan onze eigen tekortkomingen. Als God dit gebed verhoort, gaan we rechtstreeks naar de hel. Als God ons recht zou doen, dan was niemand behouden. Maar het recht van God heeft toch een uitweg gevonden. De schuld is gedragen door de Here Jezus. Door Zijn lijden zijn we nu bij God rechtvaardig. Nu mogen we inderdaad zeggen: ‘Doe mij recht, o God.’ Het recht dat ons door Jezus is verschaft om als zonen en dochters van God te leven. Het recht om te delen in de erfenis van Christus. Het recht om de naam van Jezus te gebruiken in onze weerstand tegen de boze. Het recht om gereinigd te worden door zijn bloed. Het recht op zegen en gezondheid. Ja, wij mogen pleiten op het recht dat ons door God uit genade is geschonken door het offer van Zijn Zoon. God heeft ons rechtsgeding gevoerd op Golgotha en met Christus zijn we als meer dan overwinnaars tevoorschijn gekomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten