woensdag 11 februari 2009

Hoop op God, want ik zal Hem nog loven, mijn Verlosser en mijn God!

Psalm 42:11
"Met een doodsteek in mijn beenderen honen mij mijn tegenstanders, doordat zij de ganse dag tot mij zeggen: Waar is uw God? Wat buigt gij u neder, o mijn ziel, en wat zijt gij onrustig in mij? Hoop op God, want ik zal Hem nog loven, mijn Verlosser en mijn God!"

Het kruis van Golgotha is de meest afschuwelijke gebeurtenis uit de geschiedenis van de mensheid geweest. Daar leed de Onschuldige voor de schuld van de wereld. Daar werd Hij doorstoken, daar riep Hij het uit: ‘Mijn God, waarom hebt U mij verlaten?’ Daar werd Hij gehoond en bespot door zijn tegenstanders. ‘Hij roept Elia, laat die hem verlossen.’ ‘Anderen heeft Hij gered, laat Hij nu zichzelf redden.’ Wat krijgen de woorden ‘Hoop op God’ een geweldig diepe betekenis, wanneer ze klinken uit de mond van de Heer. ‘Ik zal Hem nog loven’, zegt Jezus vlak voor zijn dood, ‘Mijn Verlosser en mijn God.’ Jezus was zeker van zijn opstanding uit de dood. Hij was er zeker van dat Hij zijn God zou loven. In een andere psalm staat dat Hij God zal loven temidden van de gemeente. Wat is het ook voor ons belangrijk te weten dat de dood niet het einde is. Wij zullen leven ook na de dood. We zullen God prijzen en met Jezus zeggen: ‘Mijn Verlosser en Mijn God.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten