maandag 9 maart 2009

Geprezen zij de Here. Dag aan dag draagt Hij ons; die God is ons heil.

Psalm 68:19
"Gods wagens zijn tweemaal tienduizend, duizenden bij duizenden; de Here is van de Sinai het heiligdom binnengegaan. Gij zijt opgevaren naar den hoge; Gij hebt gevangenen meegevoerd; Gij hebt gaven in ontvangst genomen onder de mensen, ja ook van weerspannigen; om daar te wonen, o HERE God. Geprezen zij de Here. Dag aan dag draagt Hij ons; die God is ons heil. Die God is ons een God van uitreddingen, bij de HERE Here zijn uitkomsten tegen de dood."

Dit gedeelte van de psalm beschrijft de Here Jezus als degene die van de hemel kwam naar de aarde en daarheen ook weer is teruggegaan. De Here is van de Sinai het heiligdom binnengegaan. Van Sinaï naar het heiligdom betekent van het wetsverbond naar het genadeverbond. De krijgsgevangenen die meegevoerd zijn naar de hemel zijn degenen die in het dodenrijk gevangen zaten totdat de Heer ook daar verscheen. Als overwinnaar is Hij daaruit weggegaan en Hij heeft niet alleen de sleutels van de dood en het dodenrijk meegenomen, maar ook degenen die door het geloof Hem toebehoorden. Er is reden genoeg om God te prijzen. Dag aan dag draagt Hij ons. Niet wij dragen Hem, maar Hij draagt ons. Denk daar eens over na, die God is dag aan dag ons heil. Hij heeft ons uit de dood gered, dan kan Hij ons zeker redden uit alle andere situaties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten