zaterdag 14 maart 2009

Gij zult mij leiden door uw raad, en daarna mij in heerlijkheid opnemen.

Psalm 73:24
"Toen mijn hart verbitterd was, en ik in mijn nieren geprikkeld werd, toen was ik een grote dwaas en zonder verstand, ik was een redeloos dier bij U. Nochtans zal ik bestendig bij U zijn, Gij hebt mijn rechterhand gevat; Gij zult mij leiden door uw raad, en daarna mij in heerlijkheid opnemen. Wie heb ik nevens U in de hemel? Nevens U begeer ik niets op aarde;"

Een psalm van Asaf. Eerlijk bekent hij, dat hij jaloers was op de goddelozen. Zij wandelen in zonde en toch gaat het hun voor de wind. Dat voelt onlogisch. Maar gelukkig kreeg hij weer een juiste kijk op de zaak. In het perspectief van de eeuwigheid zijn de gelovigen veel beter af. Wij hebben bestendige zekerheid, want God heeft ons vastgepakt en meegevoerd. Door zijn raad worden we geleid en daarna opgenomen in heerlijkheid. De Here Jezus is ons daarin voorgegaan. Ook Hij moest zich hieraan vasthouden: Gij zult mij leiden door uw raad en daarna Mij in heerlijkheid opnemen. Wat een mooie gedachte om uit te leven. Daar kunnen we elke dag en elke situatie mee aan. Het mag best een belijdenis zijn, een proclamatie van geloof: Gij zult mij leiden door uw raad, en daarna mij in heerlijkheid opnemen. Daar hebben we genoeg aan. Naast U begeer ik niets op aarde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten