dinsdag 3 maart 2009

Op God rust mijn heil en mijn eer, mijn sterke rots, mijn schuilplaats is in God.

Psalm 62:7
"Waarlijk, zij beraadslagen om hem van zijn hoogte af te stoten, zij scheppen behagen in leugen; zij zegenen met hun mond, maar in hun binnenste vloeken zij. Waarlijk, mijn ziel, keer u stil tot God, want van Hem is mijn verwachting; waarlijk, Hij is mijn rots en mijn heil, mijn burcht, ik zal niet wankelen. Op God rust mijn heil en mijn eer, mijn sterke rots, mijn schuilplaats is in God."

In deze psalm lees je hoe David al zijn vertrouwen op God stelt. Hoezeer de vijanden ook op hem loeren, Hij richt zijn oog op God. Dat is sterk. Er wordt gesproken over het feit dat ze hem van de rotsen willen gooien. Datzelfde overkwam ook de Heer. Maar Hij draaide zich om en liep ongehinderd tussen de menigte door weg. Dat moet ook onze houding zijn. Helaas zijn we als mensen geneigd om eerst op een natuurlijke manier te reageren. Maar wat is het goed om te beseffen dat ons heil en onze eer op God rusten, dat Hij onze sterkte is en onze schuilplaats.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten