dinsdag 14 april 2009

Ik zal mij in de HERE verheugen.

Psalm 104:34
"De heerlijkheid des HEREN zij tot in eeuwigheid, de HERE verheuge Zich over zijn werken. Ziet Hij de aarde aan, dan beeft zij, raakt Hij de bergen aan, dan roken zij. Ik zal de HERE zingen, zolang ik leef, ik zal mijn God psalmzingen, zolang ik ben; moge mijn overdenking Hem behagen. Ik zal mij in de HERE verheugen. De zondaren zullen van de aarde vergaan, en de goddelozen zullen niet meer zijn. Loof de HERE, mijn ziel. Halleluja."

De schepping wordt in deze psalm geroemd, maar vooral de Schepper. Hij is hoog verheven boven al het geschapene. Hij heeft de grenzen gesteld en de tijden bepaald. Hemel en aarde prijzen Hem. Uit Hem en door Hem en tot Hem zijn alle dingen, schrijft Paulus. Hij was voor alles en alles vindt zijn bestaan in Hem. Ook de mens is geschapen voor Gods eer en glorie. Daarom is het goed als een mens ontdekt dat God zijn begin en einde is. Deze machtige Schepper is ook degene uit wie we opnieuw geboren zijn. God verheugt zich over zijn werken en wij mogen ons verheugen in Hem.