donderdag 21 mei 2009

Laat mijn gebed als reukoffer voor uw aangezicht staan, het opheffen van mijn handen als avondoffer.

Psalm 141:2
"Een psalm van David. O HERE, ik roep U aan, haast U tot mij; neem mijn stem ter ore, als ik tot U roep. Laat mijn gebed als reukoffer voor uw aangezicht staan, het opheffen van mijn handen als avondoffer. HERE, stel een wacht voor mijn mond, waak over de deuren van mijn lippen; neig mijn hart niet tot iets kwaads om in goddeloosheid boze daden te volvoeren met mannen die bedrijvers van ongerechtigheid zijn, en laat mij van hun lekkernijen niet eten."

Het reukoffer mocht alleen gebracht worden in het Heilige deel van de tempel. Alleen priesters mochten daar komen. Reukwerk is de plaats van aanbidding. Daar gaat het niet over zonde, maar over de schoonheid van God. Als je wilt waken over de deuren van je mond, als je geen kwaad wilt spreken, als je je gedachten weer onder controle wilt brengen, is dit de plaats. Breng reukwerk aan God. Verkondig aan Hem Zijn glorie. Aanbid de kracht van Zijn liefde. Besef dat je priester voor God bent geworden om Zijn grote daden te verkondigen. Laat je niet meeslepen door je emoties van boosheid en bedrog, maar hef je handen op met rein reukwerk voor de Heer. Dat is de wacht voor je lippen en de bescherming van je tong.