vrijdag 5 juni 2009

Al mijn vijanden zullen beschaamd staan

Psalm 6:10
"Ik ben afgemat van mijn zuchten; elke nacht doorweek ik mijn sponde, doe ik mijn bed van tranen vloeien. Mijn oog is dof geworden van verdriet, verzwakt door allen die mij benauwen. Wijkt van mij, al gij bedrijvers van ongerechtigheid, want de HERE heeft mijn wenen gehoord; de HERE heeft mijn smeking gehoord, de HERE neemt mijn bede aan. Al mijn vijanden zullen beschaamd staan, ten zeerste verschrikt, zij zullen in een oogwenk beschaamd afdeinzen."

'De Here heeft mijn smeking gehoord, al mijn vijanden zullen beschaamd staan.' Wat een geloof spreekt er uit deze woorden. Om temidden van je benauwdheid te zeggen: ‘En toch is dit het einde niet. Ik zal met Gods hulp overwinnen.’ Het zijn niet een paar vijanden, maar alle vijanden zullen terugdeinzen. Nu alle machten ontwapend zijn en er openlijk is gezegevierd door de Here Jezus, nu kan geen vijand standhouden tegenover ieder die in Christus is. ‘Hij zal van u vlieden’, schrijft Jakobus over de duivel en zijn trawanten. Bied weerstand en vertrouw op God. Hoe doe je dat? Door de waarheid te spreken: ‘De Here neemt mijn bede aan, al mijn vijanden zullen beschaamd staan.’ We gebruiken het zwaard van de Geest, het woord van God, om stand te houden en de boze te weerstaan.