vrijdag 12 juni 2009

Hoelang, HERE? Zult Gij mij voortdurend vergeten?

Psalm13:1
"Een psalm van David. Hoelang, HERE? Zult Gij mij voortdurend vergeten? Hoelang zult Gij uw aangezicht voor mij verbergen? Hoelang zal ik plannen koesteren in mijn ziel, kommer hebben in mijn hart, dag aan dag? Hoelang zal mijn vijand zich boven mij verheffen?"

Kan een moeder haar zuigeling vergeten? Dat is een vraag waarop je geen antwoord hoeft te geven. Hoelang zal de Here jou vergeten? Het antwoord is: nooit! Hij belooft dat Hij ons nooit zal begeven of verlaten. Vaak denken mensen dat God alleen in de buurt wil zijn als je volmaakt leeft en geen fouten maakt. Het is een van de leugens van satan en David trapte erin. Hij voelde zich slachtoffer en ging eronder gebukt. Hij liet zich overmeesteren door negatieve gedachten en er ontstond een leugenbeeld over God en over de situatie waarin hij verkeerde. Zo gaat dat. Je wordt passief en denkt dat God niets meer voor je voelt, of dat Hij niet eens bestaat. Het gevoel en de eigen gedachten winnen het van het geloof. Als je God kent en met Hem leeft, weet je dat Hij je niet verlaat. Je weet dat Hij je zal helpen. Je weet dat Hij van je houdt, altijd. Bedenkt al wat waar is, schrijft Paulus wanneer hij de mensen oproept zich te verheugen in de Here, altijd. Verblijd u, verblijd u, verblijd u in de Here. Hij zorgt voor je en Hij vergeet je niet. Spreek waarheid en geen leugen. Bouw je geloof op en bied weerstand aan de boze. Onderwerp je aan God, doe wat Hij zegt en de overwinning zal er zijn.