woensdag 15 juli 2009

Ik ben verstomd, ik doe mijn mond niet open, want Gij zelf hebt het gedaan.

Psalm 39:9
“Red mij van al mijn overtredingen, stel mij niet tot een smaad voor de dwaas.
Ik ben verstomd, ik doe mijn mond niet open, want Gij zelf hebt het gedaan.”

Wat een geweldige ontdekking doet een mens die de genade van God leert kennen. ‘Gij zelf hebt het gedaan.’ En zo is het. God zelf heeft het gedaan. Hij heeft al onze ongerechtigheden vergeven en al onze schuld betaald. Hij heeft ons gered van smaad en ellende door het zelf op zich te nemen. Hij werd veracht en gesmaad voor ons. En nu deelt Hij Zijn eer en glorie met ons. De goddelijke ruil is volbracht en het geeft God ontzettend veel vreugde, wanneer mensen deze ontdekking doen en zich vol aanbidding tot Hem keren. ‘Ik ben verstomd’, zegt David. Wij zouden zeggen: ‘Ik ben stomverbaasd, met stomheid geslagen. Ik heb er geen woorden voor.’ Zoveel liefde heeft God getoond door het zelf te doen. Al onze zonden zijn vergeven en al onze schuld is weggedaan. We hebben een nieuwe Geest in ons binnenste gekregen, die ons openbaart wat God ons uit genade geschonken heeft. Kan het mooier?