vrijdag 17 juli 2009

Ik verkondig de blijde mare van uw gerechtigheid in een grote gemeente;

Psalm 40:9
“Ik verkondig de blijde mare van uw gerechtigheid in een grote gemeente; zie, mijn lippen weerhoud ik niet, HERE, Gij weet het. Uw gerechtigheid verberg ik niet in mijn hart, van uw trouw en uw heil spreek ik, uw goedertierenheid en uw waarheid verheel ik niet voor een grote gemeente.”

Het evangelie is een kracht van God om mensen te behouden. Als de waarheid van Gods liefde doordringt, zullen mensen veranderen. De grootste verandering in een mens is dat hij niet langer zichzelf zoekt, maar de ander. Dat doet Gods liefde, die zoekt en die schenkt. Vandaar dat christenen zo graag vertellen over Gods liefde, ze willen uitdelen wat ze zelf hebben ontvangen. Het liefst aan zoveel mogelijk mensen. De blijde boodschap gaat over Gods gerechtigheid, die aan ons is geschonken door de Here Jezus. Er is geen mooiere boodschap voor een verloren wereld, dan dat God hen Zijn gerechtigheid wil schenken, uit genade door geloof. De blijde boodschap van Gods gerechtigheid, niet de onze want die faalt, nee, Gods gerechtigheid is ons geschonken, uit genade, uit liefde, niemand kan er iets bijdoen of afhalen. Het is Gods geschenk aan een verloren wereld. Wanneer mensen dit geloven, wanneer die waarheid hun hart bereikt, zullen ze veranderen in verkondigers, net als David en net als Jezus.