maandag 27 juli 2009

Maar God zal mijn leven verlossen uit de macht van het dodenrijk, want Hij zal mij opnemen.

Psalm 49:15
“Dit is het lot van hen die op zichzelf vertrouwen, het einde van wie behagen scheppen in hun eigen woorden. Als schapen zinken zij in het dodenrijk, de dood weidt hen; de oprechten heersen over hen in de morgenstond; hun gedaante moet in het dodenrijk vergaan, zodat zij geen woning meer heeft. Maar God zal mijn leven verlossen uit de macht van het dodenrijk, want Hij zal mij opnemen.”

De woorden van deze psalm zijn in vervulling gegaan. Voor ieder die gelooft geldt: God heeft mijn leven verlost uit de macht van het dodenrijk, en Hij heeft mij opgenomen in Zijn gezin voor eeuwig. Deze eeuwige zekerheid gaat alle tijdelijke voorspoed verre te boven. De Here Jezus zei het al: De wereld maakt zich zorgen over eten en drinken en over bezit, maar God schenkt alles aan degenen die niet zichzelf maar Hem zoeken. Al het zichtbare is tijdelijk, maar het onzichtbare is eeuwig.