woensdag 29 juli 2009

Offer Gode lof en betaal de Allerhoogste uw geloften;

Psalm 50:14
“Ik neem uit uw huis geen stier, geen bokken uit uw kooien, want Mij behoort al het gedierte van het woud, het vee op bergen, rijk aan runderen. Ik ken al het gevogelte der bergen, wat zich roert op het veld, staat Mij ter beschikking. Indien Ik honger had, zou Ik het u niet zeggen, want Mij behoort de wereld en haar volheid. Eet Ik soms stierevlees, of drink Ik bokkebloed? Offer Gode lof en betaal de Allerhoogste uw geloften;”

Er zijn vele religies op aarde en het christendom is er een van. Mensen blijven maar offers brengen uit verplichting, uit angst voor straf, uit het zoeken naar bevrediging van hun vlees. Er zijn vele redenen waarom mensen religieus gedrag vertonen, maar God zit daar duidelijk niet op te wachten. Wat zouden we God moeten geven? Hij bezit immers alles? Het enige wat God zoekt is ons hart. Oprechtheid en nederigheid, daar houdt God van. Mensen die Hem kennen en vertrouwen, mensen die leven uit geloof. Mensen die God niet alleen met de mond eren, maar ook met hun leven. Deze psalm roept het uit: ‘Stop met religie, Ik wil relatie!’