donderdag 30 juli 2009

Roep Mij aan ten dage der benauwdheid, Ik zal u redden en gij zult Mij eren.

Psalm 50:15
“Roep Mij aan ten dage der benauwdheid, Ik zal u redden en gij zult Mij eren. Maar tot de goddeloze zegt God: Wat hebt gij mijn inzettingen op te tellen, en neemt mijn verbond in uw mond, hoewel gij de tucht haat, en mijn woorden achter u werpt?”

Tegen de gelovigen, de mensen die met hun hele hart God zoeken, zegt Hij: ‘Roep Mij aan ten dage der benauwdheid, Ik zal u redden en gij zult Mij eren.’ Hij is een liefdevolle Vader, die het hoort wanneer Zijn kinderen naar Hem vragen. Welke vader zou niet reageren op het roepen van een kind? Maar dan zijn daar ook de anderen, degenen die de tucht haten, dat wil zeggen, die niet willen veranderen. Zij horen Gods woorden en spreken ze ook uit wellicht, maar ze passen ze niet toe. Ze houden slechts de schijn van godsdienst op, soms niet eens bewust, maar God ziet hun hart, net als het onze. Wie behouden wil worden, moet beginnen te luisteren naar wat God te zeggen heeft. Het gaat Hem om relatie.