maandag 6 juli 2009

Zij schouwen naar Hem en stralen van vreugde

Psalm 34:5
"Van David, toen hij zich bij Abimelek als een waanzinnige gedroeg, zodat deze hem wegjoeg, en hij heenging. Ik wil de HERE te allen tijde prijzen, bestendig zij zijn lof in mijn mond. In de HERE beroeme zich mijn ziel; laten de ootmoedigen het horen en zich verheugen. Maakt met mij de HERE groot, en laat ons tezamen zijn naam verheffen. Ik zocht de HERE en Hij antwoordde mij, Hij redde mij uit al mijn verschrikkingen. Zij schouwen naar Hem en stralen van vreugde, en hun aangezicht zal niet schaamrood worden."

Het is prachtig om te lezen hoe God temidden van aanbidding op Zijn troon zit. Johannes heeft er een visioen over op Patmos en hier is het David die erover profeteert. Zij schouwen naar Hem en stralen van vreugde, dat is ook voor ons weggelegd. Wij zullen Hem zien zoals Hij is en wij zullen Hem gelijk zijn. Wonderlijke woorden van troost en bemoediging. De tijd komt, dat we God zullen zien van aangezicht tot aangezicht en dat we Hem kennen zoals we gekend zijn. Geen oog heeft het gezien en het is in geen mensenhart opgekomen, wat God bereid heeft voor degenen die Hem liefhebben. Mij maakt het verlangend, jou ook?