vrijdag 7 augustus 2009

Hij verlost mijn ziel in vrede van de strijd tegen mij

Psalm 55:18
”Des avonds, des morgens en des middags klaag en kreun ik; Hij hoort mijn stem. Hij verlost mijn ziel in vrede van de strijd tegen mij, want met velen zijn zij tegen mij. God hoort en Hij zal hen vernederen (Hij, die van oudsher troont) sela; hen, die onbekeerlijk zijn en God niet vrezen.”

De hele dag klagen en kreunen, dat lijkt me verschrikkelijk. Is er dan nog uitzicht? Ja, hoor maar: ‘Hij hoort mijn stem. Hij verlost mijn ziel in vrede van de strijd tegen mij.’ Zolang je dat nog kan zeggen, is je strijd niet verloren. God zal uitkomst geven en Hij doet dat vanuit vrede. Het woord vrede betekent heelheid in alle opzichten voor geest, ziel en lichaam. Daarvoor is de Here Jezus gestorven en opgestaan. Vrede laat Ik u, Mijn vrede geef Ik u. Wie die vrede van God kent, kan kreunen en zich toch verblijden. Die vrede gaat alle verstand te boven. Die vrede is goddelijk en alleen voor mensen die met hun hele hart op God vertrouwen. Werp al je bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor je.