dinsdag 11 augustus 2009

Mijn hart is gerust, o God, mijn hart is gerust;

Psalm 57:7
”Mijn hart is gerust, o God, mijn hart is gerust; ik wil zingen, ja psalmzingen. Waak op, mijn ziel, waak op, harp en citer; ik wil het morgenrood wekken.”

Toen God de schepping gemaakt had, ging Hij rusten. Heb je daar wel eens over nagedacht? Hij deed dat niet omdat Hij moe was, maar omdat Hij klaar was! Rusten omdat het werk volbracht is, dat is ook voor ons de bedoeling. Sommigen denken dat de rustdag een verplichting is om niet te werken. In werkelijkheid is het een dag om te rusten, omdat God ons in de rust heeft gebracht. Jezus riep vanaf het kruis: ‘Het is volbracht.’ Vanaf dat moment begint de rust. Mijn hart vindt rust in Zijn rust. Alles is volbracht, Jezus heeft ons in de rust gebracht. Laten we nu elke dag vanuit rust tegemoet treden.