vrijdag 14 augustus 2009

Mijn sterkte, U wil ik psalmzingen; want God is mijn burcht, mijn goedertieren God.

Psalm 59:17
“Des avonds toch komen zij terug, zij huilen als honden en lopen de stad rond. Zij zwerven om te eten; als zij niet verzadigd zijn, dan grommen zij. Ik echter bezing uw sterkte, des morgens jubel ik over uw goedertierenheid; want Gij waart mij een burcht, een toevlucht ten dage toen ik benauwd was. Mijn sterkte, U wil ik psalmzingen; want God is mijn burcht, mijn goedertieren God.”

Mijn ouders leerden me vroeger al: de nacht is voor het ongedierte. Ze kruipen uit hun holen wanneer het licht verdwijnt. Dan moet je niet meer buiten zijn, maar veilig in de beschutting van je huis. In de geestenwereld is dat ook zeker waar. Het is niet voor niets dat zij werkers van de duisternis worden genoemd. Schimmen, die ’s nachts proberen je angst in te boezemen. Nachtmerries, verschijningen, ze bestaan wel degelijk, maar je kunt ze heel eenvoudig verjagen door het noemen van de naam van Jezus. Het is een ongelijke strijd en dat weten ze maar al te goed. Wij staan in de overwinning van Christus. Hij heeft alle machten overwonnen en te kijk gezet. Degenen die bij Hem schuilen hebben geen last meer van angsten. Bij hen is vrede hun hart gaan vullen. Houd je blik gericht op de werkelijkheid. God is je sterkte. Hij heeft alle macht in hemel en op aarde. In Zijn naam moet elk knie buigen en elke tong zal belijden dat Hij alleen Heer is. De strijd is over. Wij leven in de overwinning.