zaterdag 22 augustus 2009

Mijn ziel is aan U verkleefd, uw rechterhand houdt mij vast.

Psalm 63:8
”Mijn ziel is aan U verkleefd, uw rechterhand houdt mij vast. Maar wie mijn leven zoeken te verderven, zullen komen in de diepten der aarde.”

Wij zijn samengegroeid met Christus, zoals Hij samengegroeid is met Zijn Vader. Een volkomen eenheid. Zoals in een huwelijk man en vrouw een zijn en zoals het hoofd en het lichaam een zijn. Niets kan ons scheiden van Gods liefde. Ik hoop dat iedereen begrijpt dat die eenheid Gods werk is en niet het resultaat van het onze. Ons gedrag en onze werken hebben geen invloed op Gods liefde en op onze positie bij Hem. Wij kunnen ontrouw zijn, maar God blijft trouw. We kunnen net als de ‘verloren zoon’ weglopen, maar onze Vader staat al op de uitkijk met Zijn ontferming en liefde. Wie Zijn liefde begrijpt en kent, loopt niet meer weg. Waar zou je heen willen? Het enige wat ons nog hindert, zijn de verleidingen van het vlees en de wereld. Maar die gaan we steeds meer herkennen als leugens zonder nut. De diepten der aarde, de hel, zijn bedoeld voor de duivel en zijn demonen. Zij zijn al ontwapend en krachteloos gemaakt, maar kunnen onze aandacht trekken en ons zo van Gods liefde wegtrekken. Maar dan is er Zijn rechterhand, die ons nog steeds vasthoudt. Ja wij zijn met Hem verkleefd.