zondag 16 augustus 2009

Opdat uw geliefden ten strijde toegerust zijn.

Psalm 60: 5
”Gij hebt hun die U vrezen, een banier gegeven, om zich bijeen te scharen vanwege de boogschutters; opdat uw geliefden ten strijde toegerust zijn. Geef overwinning door uw rechterhand en antwoord ons. God heeft gesproken in zijn heiligdom. Ik wil juichen, ik wil Sichem verdelen, het dal van Sukkot uitmeten.Mij behoort Gilead en mij behoort Manasse, Efraim is de schutse van mijn hoofd, Juda is mijn heersersstaf; Moab is mijn wasbekken, op Edom werp ik mijn schoen, over Filistea juich ik.”

Wij zijn ten strijde toegerust omdat we een banier hebben, de naam van Jezus. Die naam staat voor overwinning. Meer dan overwinnaars zijn we door Hem, die ons heeft liefgehad. De strijd is gestreden, de overwinning behaald, maar de vijand probeert ons zonder wapens te misleiden. Als wij geloven dat hij nog macht bezit, kan hij ons angst inboezemen. Hij kan ons lastigvallen met beschuldiging en gedachten van verslagenheid. Maar daar is ons vaandel, dat moeten we steeds voor ogen zien. Het is volbracht. We zijn meer dan overwinnaars. We hoeven slechts stand te houden. Alles is onder het gezag van onze Meester. Hij heerst over alles. Wij hebben van Hem een toerusting om stand te houden, Zijn banier, Zijn naam. De strijd is reeds geleverd door Jezus onze Heer. We hoeven alleen maar stand te houden. We zijn goed toegerust.