zaterdag 8 augustus 2009

Ten dage dat ik vrees, vertrouw ik op U; op God, wiens woord ik prijs.

Psalm 56:3
“Van David Een kleinood, toen de Filistijnen te Gat hem gegrepen hadden. Wees mij genadig, o God, want de mensen vertrappen mij, de ganse dag benauwen mij de bestrijders; wie mij benauwen, vertrappen mij de ganse dag, ja velen zijn het, die mij uit de hoogte bestrijden. Ten dage dat ik vrees, vertrouw ik op U; op God, wiens woord ik prijs. Op God vertrouw ik, ik vrees niet; wat zou vlees mij aandoen?”

David is een man naar Gods hart. In alle omstandigheden was hij naar God gekeerd. Daarin is hij een beeld van de Here Jezus. Ook op Hem schoot satan zijn pijlen af. Beiden kenden de kracht van Gods woord. Op God vertrouw ik, wiens woord ik prijs. Zo doe je dat. Wanneer angst je bedreigt, ga je Gods woord uitspreken. Dat is Gods zaad voor je hart. Daardoor groeit je geloof en ben je sterk genoeg om alle aanvallen te doorstaan. Zorg ervoor, dat je Gods woord kent. Je hebt het nodig om stand te houden en God te prijzen om Zijn kostbare beloftes. Wanneer je Gods liefde voor ogen hebt, zal de angst vanzelf verdwijnen.