vrijdag 21 augustus 2009

Wanneer ik Uwer gedenk op mijn legerstede, in nachtwaken over U peins.

Psalm 63:6
"Als met vet en merg word ik verzadigd, mijn mond looft met jubelende lippen, wanneer ik Uwer gedenk op mijn legerstede, in nachtwaken over U peins. Want Gij zijt mij een hulp geweest, in de schaduw van uw vleugelen jubel ik.”

David was herder en moest ’s nachts ook waken over zijn kudde. Allerlei gevaarlijke dieren konden vanuit de duisternis toeslaan. Hij moest opletten en niet in slaap vallen. Davids manier om de nacht door te komen was jubelen over Gods goedheid. Hij overdacht de vele uitreddingen die hij al had beleefd. Hij besefte dan dat God niet was veranderd en ook nu zou uitredden wanneer dat nodig was. Het stelde David gerust en gaf hem reden voor aanbidding. Wat een voorbeeld voor ons. Wanneer zorgen je wakker houden, of wanneer je wakker moet blijven, is je aandacht op God richten het beste wat je kunt doen. Overdenk Zijn goedheid. Overdenk Zijn trouw en Zijn beloftes. Maar vooral wat Hij gedaan heeft door de genade in Christus aan te bieden aan zondaars. De straf die ons de vrede aanbrengt, was op Hem en door Zijn striemen zijn we genezen. Laat die nacht maar komen, het wordt een nacht vol glorie en vrede.