zaterdag 12 september 2009

Maar mij aangaande, het is mij goed nabij God te zijn.

Psalm 73:28
“Al zou mijn vlees en mijn hart bezwijken, mijns harten rots en mijn erfdeel is God voor eeuwig. Want zie, wie verre van U zijn, gaan te gronde, Gij verdelgt al wie overspelig U verlaat, maar mij aangaande, het is mij goed nabij God te zijn, de Here HERE heb ik tot mijn toevlucht gesteld, en ik wil al uw werken vertellen.”

‘Al zou iedereen U verlaten, ik nooit,’ zei Petrus vlak voordat hij Jezus drie maal zou verloochenen. Gelukkig hangt Gods liefde niet van onze trouw af. Hij is een bron die nooit teleurstelt. Dat is ook de strekking van deze psalmwoorden: alle geluk van de wereld kan niet in de schaduw staan bij de liefde van God. ‘Mij is het goed nabij God te zijn.’ Wij hoeven niets te brengen, wij mogen ontvangen. ‘Kom tot Mij en Ik geef u rust’, zei Jezus. Maar Hij geeft veel meer dan rust alleen. Hij geeft leven, vrede, vreugde, blijdschap en heelheid. Ja, het is verreweg het beste om dicht bij God te zijn.