woensdag 2 september 2009

Spreken zal ik over uw macht, HEER, mijn God, de rechtvaardigheid roemen van u alleen.

Psalm 71:16
“Ik blijf naar u uitzien, altijd, u lof brengen, meer en meer. Mijn mond verhaalt van uw gerechtigheid, van uw reddende daden, dag aan dag, hun aantal kan ik niet tellen. Spreken zal ik over uw macht, HEER, mijn God, de rechtvaardigheid roemen van u alleen.”

Lees de bovenstaande verzen nog eens aandachtig door. Wat valt je nu op? Er staat geen woord bij over hoe David zich voelt, niets over zijn omstandigheden, niets over zijn vijanden. Het enige onderwerp wat ter sprake komt is God zelf. Zijn macht, Zijn rechtvaardigheid, Zijn lof, Zijn gerechtigheid, Zijn reddende daden. Dat is ware aanbidding, niet meer jezelf zien, niet meer over jezelf spreken, maar God zien en Hem roemen. Lees nog eens die woorden van David en geniet van zijn geloof en aanbidding. Inspirerend vind je niet?