vrijdag 11 september 2009

Totdat ik in Gods heiligdommen inging.

Psalm 73:17
“Zie, zo zijn de goddelozen, altijd onbezorgd vermeerderen zij het bezit. Maar tevergeefs heb ik mijn hart rein gehouden, mijn handen in onschuld gewassen. De ganse dag word ik geplaagd, mijn bestraffing is er elke morgen. Indien ik gezegd had: Ik zal aldus spreken, zie, dan ware ik afvallig geweest van het geslacht uwer kinderen. Ik tobde erover om dit te begrijpen, een kwelling was het in mijn ogen, totdat ik in Gods heiligdommen inging, en op hun einde lette.”

De voorhang scheurde open toen Jezus de toegang tot Gods heiligdom betaalde aan het kruis. Je mag vrijmoedig naderen tot de genadetroon, om hulp te ontvangen en te horen dat je OK bent. Je kunt met je verstand weten dat de prijs betaald is, maar dat brengt je nog niet in Gods tegenwoordigheid. Pas wanneer je binnengaat, door geloof, kom je in het licht van Gods liefde en waarheid. Dan ga je zien hoe het werkelijk is. Niet jij moet je eigen reinheid bewerken, maar Christus heeft je rein gemaakt. Daarom kun je rein leven. En als dat een keer niet lukt, is er geen aanklacht of beschuldiging, maar genade en bemoediging om in de waarheid te blijven.