dinsdag 1 september 2009

Verlaat mij niet, terwijl mijn kracht vergaat.

Psalm 71:9
“Verwerp mij niet in den tijd des ouderdoms; verlaat mij niet, terwijl mijn kracht vergaat. Want mijn vijanden spreken van mij, en die op mijn ziel loeren, beraadslagen te zamen, Zeggende: God heeft hem verlaten; jaagt na, en grijpt hem, want er is geen verlosser.”

Als mensen ouder worden, komt de duivel vaak met leugens van twijfel langs. ‘Waarom ben je niet sterk in je ouderdom, net als Jozua?’ ‘Heeft God je misschien verlaten?’ ‘Ben je wel een kind van God?’ Daarom is het goed om je wapens te gebruiken in de strijd. Hef je schild van geloof op, om al die brandende pijlen te doven. Geloof spreekt aldus: ‘Ik ben Gods kind, niet op grond van mijn kracht, maar op grond van genade. God zal mij niet begeven, noch verlaten, want ik ben zijn dierbaar eigendom. Niemand is in staat mij te roven uit de hand van God. Niemand kan mij scheiden van de liefde van Christus.’ Je schild van geloof richt je aandacht op God. En als je tegenstander merkt dat je je kracht niet in jezelf zoekt, maar in Hem, die jou liefheeft, dan is hij al lang vertrokken. Met de staart tussen de benen en jankend om uw kracht.