maandag 14 september 2009

Wanneer Ik het tijdstip gekozen heb, dan zal Ik rechtmatig richten;

Psalm 75:2
“Wij loven U, o God, wij loven, want nabij is uw naam, men vertelt uw wonderen. Wanneer Ik het tijdstip gekozen heb, dan zal Ik rechtmatig richten; al mogen de aarde en al haar bewoners wankelen, Ik ben het, die haar pilaren heb vastgezet.”

Niemand weet de dag en het uur van Jezus terugkomst op aarde. Maar wanneer God het tijdstip gekozen heeft, zal Hij rechtmatig richten. Rechtmatig, omdat Hij de wettige troonopvolger is van de troon van David. Er zullen zware tijden voorafgaan aan de komst van Jezus. De aarde zal worden geschud en koninkrijken zullen wankelen, maar het onwankelbare koninkrijk van God zal de aarde gaan vervullen. Het is nu nog genadetijd, maar als die voorbij is, zal de wereld worden geoordeeld wegens haar ongeloof en alle gevolgen daarvan. Het onzichtbare koninkrijk van God is reeds op aarde. Het is geplant in onze harten. Wij mogen nu al de zegen van dat koninkrijk ervaren. Wij loven U, o God, wij loven, want U bent zeer nabij.